Glavni meni
Početna
Vesti
Pretraga
Linkovi
Pčinjski region
O nama
Kontakt
Delatnost
Politika kvaliteta
Akreditacija
Centar za analizu i planiranje
Centar za kontrolu i prevenciju bolesti
Centar za mikrobiologiju
Centar za promociju zdravlja
Centar za higijenu i humanu ekologiju
Služba za prav. i ek.-fin. poslove
Kalendar javnog zdravlja
Stručni ispit
Oglasi / Konkursi
Dokumenta
Zdravstvena statistika
Kvalitet vazduha
Javne nabavke
Finansijski plan i izveštaj
Izveštaji
Praćenje stanja i prognoza aeropolena
Kontrola kvaliteta vazduha
Kretanje oboljenja sličnih gripu
Finansijski plan i izveštaj
Dnevni finansijski izveštaj
Informacija o broju testiranih i SARS CoV2 pozitivnim licima na teritoriji Pčinjskog okruga
Ostali izveštaji
Kliknite da biste se ulogovali na Webmail
Korisnička zona





Zaboravili ste lozinku?
Broj korisnika online
Statistika
Posetioci: 9268954
Svetska nedelja dojenja 3. - 9. oktobar 2011. PDF Štampaj E-pošta
05.10.2011

Svetska nedelja dojenja je globalna kampanja koja se održava u oko 150 zemalja sveta. Njen cilj je da jača društvenu svest o značaju i prednostima dojenja i da obezbedi podršku dojenju, a time unapredi i zaštitu zdravlja majke i deteta.

 

Svetska nedelja dojenja  3. - 9. oktobar 2011.

 

 

„Razgovaraj sa mnom: dojenje – kao 3D iskustvo“

 

„Majčino mleko-najbolja hrana“

 

„Značaj komunikacije i upotrebe savremenih tehnologija

za pravu informisanost“

 

Zvanični datum obeležavanja Svetske nedelje dojenja na globalnom nivou je od 1. do 7. avgusta, ali se državama, organizacijama i institucijama predlaže da za obeležavanje i aktivnosti povodom Svetske nedelje dojenja izaberu najprikladnije događaje ili datume u njihovim zemljama.

 

U našoj zemlji, kao i u mnogim drugim zemljama, za datum obeležavanja Svetske nedelje dojenja izabrana je 40. nedelja u godini, zbog toga što trudnoća traje četrdeset nedelja. Ove godine Svetske nedelja dojenja na nacionalnom i lokalnom nivou  u Republici Srbiji obeležiće se od 3. do 9.oktobra.

 

Svetske nedelje dojenja 2011. godine usmerena je na ohrabrivanje i mobilizaciju mladih u međugeneracijskom pokretu pod sloganom „Razgovaraj sa mnom: dojenje kao 3D iskustvo“, ili u širem značenju Majčino mleko-najbolja hrana. Značaj komunikacije i upotrebe savremenih tehnologija za pravu informisanost“

 i odnosi se na komunikaciju na različitim nivoima i između različitih sektora.

 

Zašto treća dimenzija?

 

Posmatrajući podršku dojenju skloni smo da vidimo samo dve dimenzije: vreme (od perioda pre trudnoće do vremena kada dete prestane da doji) i mesto (porodica, društvo, sistem zdravstvene zaštite, itd). Ništa od ovoga ne bi bilo dovoljno bez postojanja treće dimenzije – komunikacije.

 

Komunikacija je neophodna za promociju i podršku dojenju. Živimo u svetu gde se pojedinci i globalne zajednice, na malim ili velikim udaljenostima povezuju brzom razmenom poruka. Svakodnevno nastaju novi načini komunikacije. U mogućnosti smo da koristeći razne izvore informacija saznamo više i širimo znanje o dojenju bez ograničenja kao što su razlika u vremenskoj zoni i mestu življenja.

 

Ova treća dimenzija podrazumeva komunikaciju među generacijama, sektorima, polovima i kulturama. Ona podstiče širenje znanja i iskustva i omogućava da informacije dopru do većeg broja ljudi.

 

Ciljevi:

 

1.       Ohrabriti korišćenje novih komunikacionih tehnika (društvenih mreža npr. Facebook i Twitter, elektronske pošte, foruma, bloga) što će dovesti do povezivanja ljudi, naročito majki i razmene informacija.

2.       Uspostaviti nove i unaprediti postojeće komunikacione kanale između različitih sektora tj. povezati nastavnike, novinare, predstavnike medija, studente i predstavnike lokalnih vlasti kako bi se olakšala razmena informacija.

  1. Edukovati i razviti komunikacione veštine kroz obuku zdravstvenih

radnika.

4.       Ohrabriti uspostavljanje mentorstva (stručnih osoba ili pak starijih članova porodice) kako bi se aktivno zastupala ideja dojenja i apelovalo na mlade majke da doje.

5.       Ohrabriti kreativno istraživanje, pružito podršku, prepoznti i primeniti inovativne komunikacione pristupe, a takođe pružiti slobodu ljudima da realizuju svoje ideje.

6.       Proširiti broj ljudi koji zastupaju ideju dojenja i to naročito onih osoba koji su tradicionalno manje  zainteresovani  (na primer, sindikati, organizacije koje se bave ljudskim pravima, ekološki  aktivisti, mladi) i to uvođenjem ove teme u obavezne nastavne planove i programe u školama i na univerzitetima ili pak preko sponzorstva događaja organizovanih povodom proslave Svetske nedelje dojenja pri čemu se mora voditi računa o konfliktu interesa kada se kao sponzori pojavljuju lica koja rade u proizvodnji, prodaji i distribuciji proizvoda koja su regulisana Međunarodnim kodeksom marketinga zamene za majčino mleko.

 

Dojenje je kao aktuelan javno-zdravstveni problem prepoznat u
Milenijumski
m ciljevima razvoja i to:

 

MCR 1 (glad i siromaštvo):

Prvi korak ka smanjenju prevalencije neuhranjenosti kod dece je isključivo dojenje koje im omogućava pravilan rast i razvoj u prvim danima života dok nastavak dojenja uz uvođenje veštačke ishrane, poboljšava njen kvalitet. Dojenje takođe doprinosi smanjenju troškova domaćinstva naročito u siromašnim društvima.

 

MCR 3 (rodna ravnopravnost):

Deca dobijaju jednaku šansu na početku života putem dojenja, bez obzira na nivo primanja u domaćinstvu. Dojenje takođe potstiče žene da vode računa o svom reproduktivnom zdravlju i da one same budu dovoljne za ishranu svoje dece.

 

MCR 4 (smanjiti smrtnost dece):

Ako bi sva novorođenčad ostvarila kontakt koža na kožu sa majkom, a zatim isključivo dojila tokom šest meseci i potom nastavila dojenje sa odgovarajućom komplementarnom ishranom do dve godine ili pak duže, smrtnost dece ispod pet godina bi se smanjila za 13-20% u celom svetu.

 

MCR 5 (zdravlje majki):

Dojenje smanjuje rizik od posleporođajnog krvarenja, štiti od anemije i nedostatka gvožđa, i smanjuje rizik od raka dojke i jajnika kao i šećerne bolesti.

 

 

Hajde da razgovaramo!

 

Način na koji razgovaramo sa ljudima o dojenju može da utiče na način na koji se usvajaju i razmenjuju informacije

Izbegavajte korišćenje reči najbolje, idealno, optimalno, savršeno, ili posebno“
Upotreba ovih izraza može izazvati osećaj da dojenje zahteva dodatni napor i ne predstavlja deo svakodnevnog života. Dojenje bi trebalo da bude prestavljeno kao normalan čin“, a alternative kao  „lošiji izbor.

 

Budite oprezni sa osuđivanjem

Žene ne doje iz više razloga. To nije njihova krivica. Treba da radimo na promociji dojenja, a ne da ih osuđujemo. Nikada ne osuđujte i podržite svaku odluku koju je majka donela.

 

Fokus treba da bude na uspostavljanju veze majke i novorođenčeta

Dojenje predstavlja spoj ishrane i prirode. Mi radije diskutujemo o tome kako se fizološki odvija proces proizvodnje mleka nego kako se uspostavlja veza majke i novorođenčeta.  Ne zanemarite činjenicu kako uspostavljena veza utiče na razvoj deteta, osnaživanje žene i njeno zdravlje. Čin dojenja predstavlja mnogo više od ishrane.

 

Tri, dva, jedan -akcija!

 

Kada naučimo kako da uključimo ljude u dijalog, vreme je da vidimo šta možemo da uradimo tokom proslave Svetske nedelje dojenja kako bi počeli da komuniciramo!

 

ZAŠTITITE: Održite što je duže moguće pozitivnu energiju sa proslave – intervjuišite učesnike, izvršite pilot istraživanje na statistički reprezentativnom uzorku osoba u vašoj zajednici i iskoristite ove rezultate kako bi lobirali za prijateljski nastrojeno okruženje koje će promovisati dojenje!

 

PROMOVIŠITE: Iskoristite temu 2011. godine i pronađite kreativan način kako bi javno promovisali događaje povodom proslave Svetske nedelje dojenja    povežite se sa školama, univerzitetima, centrima za brigu o decu, zdravstvenim ustanovama, organizacijama u lokalnoj zajednici, i ustanovama socijalne pomoći. Ovo su i mesta gde se mogu angažovati mladi ljudi, što može da bude od velike pomoći.

 

PRUŽITE PODRŠKU: identifikujte ljude u vašoj mreži koji će raditi na dizajnu programa ili događaja povodom proslave Svetske nedelje dojenja. Zapamtite, to je timski rad!

 

I

 

Postavite sebi pitanja - saznajte više o moći komunikacije na promenu ponašanja! Uvežbajte nove komunikacione tehnike koje su vam na raspolaganju! Saznajte više o novim vrstama komunikacije (elektronska pošta (e-mail), forumi, news grupe, mailing liste, blog, mikroblog, društvene mreže)  koje mogu da pomognu u komunikaciji sa mladim ljudima širom sveta!

 

 

 

Više informacija:

http://www.waba.org.my/

 

 

 
< Prethodno   Sledeće >
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Find more about Weather in Vranje, RB